نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

سایت رسمی N A M I R

صفحه نخست

 

 

سندی محرمانه از جلسه مقامات ارشد اطلاعاتی با علی خامنه‌ای:

استعفای رهبری؛ مشورت با ژنرال روسی برای شلیک به هواپیمای اکراینی

افشای سندی محرمانه از جلسه مقامات ارشد اطلاعاتی جمهوری اسلامی با علی خامنه‌ای

 

زیتون - کانال تلگرامی «وقت آزادی» روز دوشنبه، هجدهم اردیبهشت، سندی محرمانه از جلسه مقامات ارشد اطلاعاتی جمهوری اسلامی با علی خامنه‌ای در دی‌ماه سال گذشته را منتشر کرد.

این سند ۷۶ صفحه‌ای، خلاصه جلسه شش‌ساعته ۶۰ نفر از مقامات امنیتی و اطلاعاتی با رهبر جمهوری اسلامی است که در روز هفدهم دی‌ماه برگزار شده است.

در این سند موضوع این دیدار که تنها چهار روز پس از دیدار مقامات ارشد نظامی با خامنه‌ای برگزار شده، بررسی «مرحله تهدید به بحران در جریان اغتشاشات اخیر کشور» عنوان شده است.

صورت‌جلسه محرمانه دیدار مقامات ارشد نظامی با خامنه‌ای نیز پیشتر در همین کانال تلگرامی منتشر شده بود.

اعتراض‌های مردمی و نه اغتشاشات

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، به عنوان اولین سخنگو در این جلسه با اشاره به نقش مشکلات اقتصادی در افزایش سرخوردگی عمومی و شکل‌گیری «اعتراض‌های مردمی» می‌گوید:«این که بنده کلمه اعتراضات را به کار می‌برم، حقیقت امر این موضوع این است که مشکلات مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خانوار و آمادگی برای خرید مدارس، به واسطه شروع مدارس، میزان سرخوردگی جامعه را به شکل حیرت آوری بالا برده بود.»

خطیب همچنین از افزایش نارضایتی‌ها میان نیروهای نظامی و امنیتی در مسئله «سرکوب در خیابان» پرده برمی‌دارد.

بغض آبان ۹۸ با نظام گریه نخواهد کرد

در ادامه این دیدار حسین حسینی‌طلب، نماینده معاونت سیاسی وزارت اطلاعات، به طور تلویحی فاش ساخت که تا پیش از وزارت قربان‌علی دری نجف‌آبادی در دهه هفتاد، وزرای اطلاعات به دستور خامنه‌ای «نقش میهمان» را بازی می‌کردند و از «محتوای خاص» اطلاعاتی خبردار نمی‌شدند و پس از آن نیز «اخبار و اطلاعات به صورت خلاصه محتوا به وزیر اطلاعات داده می‌شود.»

وی همچنین وضع کشور از سال نود و هشت به بعد را «اسفبار» توصیف کرده و وقایع آبان‌ماه سال ۹۸ را مسبب رخ دادن «آن افتضاح» دانسته و افزود:«این‌که از این کلمه استفاده کردم، عذر من را بپذیرید، اما باید بدانیم که ریشه اتفاقات امروز، در بغض در گلوی آن اتفاقات بوده است.»

وی به نقل از کمال ارجمندی، یکی از فرماندهان سپاه قدس، گفت: «بعد از جریان آبان ماه نود و هشت هیچ اتفاقی نمی تواند نظام را با مردم آشتی بدهد مردم این بغض را، به تعبیر ایشان، با نظام گریه نخواهند کرد.»

حسینی‌طلب قیام مهسا امینی را متفاوت از حرکت‌های اعتراضی سابق در کشور دانست و پیش‌بینی کرد «اعتراض‌های اخیر ادامه دار خواهد بود».

وی همچنین اذعان داشت نهادهای اطلاعاتی کشور توان «رفع کامل بحران» را ندارند.

سپاه قدس یا سپاه قاسم سلیمانی؟

مهدی آذری، نماینده اطلاعات سپاه قدس، در سخنان خود به «اشکالات بسیار» در درون این سازمان و کاهش نفوذ نیروهای برون مرزی سپاه پاسداران در منطقه پس از مرگ قاسم سلیمانی اشاره کرده و دلیل این امر را «شیوه عملکرد» فرمانده پیشین این نیروها می‌داند.

آذری می‌گوید:«سلیمانی سعی داشت بدون واسطه با افراد مذاکره کند و مذاکرات را تنها در اختیار افرادی که ذیصلاح بودید قرار می‌داد...ایشان حتی صورت خود را به سمت آسمان نمی برد که از طریق ماهواره ها شناسایی نشود.»

وی همچنین از وجود تردید میان «نیروهای مختلفی از بخشهای گوناگون و متعدد سپاه قدس» در «حقانیت نظام» پرده برداشته و از «اطلاعات فروشی» تعدادی از نیروهای این مجموعه خبر می‌دهد.

به گفته آذری برخی از نیروهای سپاه قدس در آمریکای جنوبی «تحت عناوین مختلف» سعی به پناهندگی به کشور آمریکا داشته‌ و برخی دیگر که در کنیا «تحت پوشش تجارت رصد (اطلاعاتی) می کردند» اطلاعات دروغین به کشور مخابره کرده‌اند.

وی در انتهای سخنانش اعتراف کرد «نیروهای برجسته و موثر سپاه قدس در کشورهای مختلف عملا قدرت و کارآمدی سابق را ندارند و اعتقاد آنها با تردید مواجه شده است.»

ضرب‌و‌شتم سازماندهی شده ۱۸۰۰+ نوجوان

فرامرز عباسی، نماینده بخش اجتماعی اطلاعات سپاه، در سخنان خود حضور گسترده جوانان و نوجوانان از رده‌های سنی پایین در اعتراض‌های مردمی را نشان از‌ دست رفتن پایگاه مردمی حکومت دانسته و اعتراف می‌کند نیروهای امنیتی در جریان این اعتراض‌ها «بیش از هزار و هشتصد نفر ازهمین بچه ها را با ضرب‌و‌شتم سازماندهی شده» روانه بیمارستان کرده‌اند.

به‌گفته او نهادهای اطلاعاتی پس از بازجویی دستگیر‌شدگان متوجه شدند «با هیچ شبکه گسترده رهبری ضد انقلاب روبرو نیستند» و حرکت‌های اعتراضی مردم تنها «با برنامه ریزی چند دوست و رفیق مجله ای انجام می‌شود.»

وی در ادامه با اشاره به دستگیری بیش از یک‌صد هزار نفر در جریان اعتراض‌های مردمی، الگوهای غلط در مجموعه اطلاعات سپاه را دلیل تعداد بالای بازداشت‌شدگان می‌داند و می‌گوید:«هر گزارش کوچکی از محلات و شهرستانها باعث برخورد امنیتی می‌شد و بیشتر و بیشتر مردم را در مقابل نظام قرار داد. وقتی یک نهاد اطلاعاتی هر طور که بخواهد عمل کند، یک شبه مسئله به بحران نظام تبدیل می‌شود.»

عباسی بازداشت و زندانی کردن «افرادی که صدای فریادشان باید شنیده شود» را تنها موجب طولانی‌تر شدن اعتراض‌ها می‌داند و می‌افزاید:«درصورت سرکوب شدید، که می‌شود انجامش داد، سال بعد دوباره ما با همین مشکلات امروز بسیار سخت‌تر روبرو خواهیم بود.»

عباسی همچنین نام «مهسا امینی» را «رمز» اعتراض‌های جاری دانست که به گفته او ریشه در «مسئله معیشت و کیفیت زندگی» دارد. او افزود:«مردم خواسته‌های خود را در تحت لوای اعتراض به کشته شدن یک دختر دارند عنوان می‌کنند.»

 

خنثی شدن دو عملیات ترور و سی هواپیماربایی

محمـد جواد منصوری‌فر، نماینده اطلاعات سپاه مشهد، شرایط این شهر را «بسیار سخت و دشوار» توصیف کرده و از همبستگی بدون سابقه تمامی اقشار مردم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ابراز شگفتی می‌کند.

به‌گفته‌ی او:«با مساله جدیدی روبرو هستیم که تاکنون نه در آموزه‌های اطلاعاتی مربوط به نیروهایمان آموزش داده‌ایم و نه پیش‌بینی می‌کردیم که سه طبقه جامعه می‌توانند در یک نظر که همانا براندازی نظام است به اتفاق نظر برسند.»

منصوری‌فر همچنین از خنثی شدن عملیات ترور احمد علم الهدی، نماینده خامنه‌ای در استان خراسان رضوی، و ابراهیم رییسی، رییس جمهوری، توسط نیروهای اطلاعات سپاه خبر می‌دهد.

وی در ادامه با پرده‌برداری از وقوع بیش از سی مورد عملیات هواپیماربایی در سال گذشته، این حوادث را شوکه‌کننده خوانده و می‌گوید:«این نشان می‌دهد که مردم به هر شکلی که شده می‌خواهند از کشور بروند و رفتن آنها تنها یک معنی دارد که از شرایط کشور بیزارند. اگر شرایط کشورخوب باشد که مردم دردسر حبس ابد یا احکام سنگین را به جان نمی‌خرند.»

بیش از نیمی از نظامیان اصفهان همراه مردم

به گفته ادیب احمدپور، نماینده اطلاعات سپاه در اصفهان، «شکاف عمیق» ایجاد شده مابین اقشار مذهبی در این استان و نظام ریشه درحوادث آبان‌ماه سال ۹۸ دارد.

وی همچنین از وجود «تمایلات ضد انقلابی بسیار» در میان نیروهای نظامی اصفهان، دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و حتی تعدادی از فرماندهان ارشد خبر می‌دهد و می‌افزاید:«آن‌ها وضع بد اقتصادی و مردم را می‌بینند. خانواده آن‌ها در مردم هستند. نظرات و اعتراضات آن‌ها رامی‌شنوند و واکنش نشان می‌دهند.»

به گفته احمدپور تا شصت و نه درصد از نیروهای نظامی این استان در «مواقع نیاز» از همکاری با دیگر نیروها سر‌ باز می‌زنند.

شلیک به هواپیمای اوکراینی پس از مشورت با ژنرال روسی

ناصر عدالت‌خواه، نماینده بخش اجتماعی وزارت اطلاعات، در ادامه این جلسه پرده از رازی هولناک برداشت. او گفت شلیک سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی در دی‌ماه ۹۸ که در نتیجه آن ۱۷۶ نفر کشته شدند، با مشورت «الکساندر دورنیکوف» انجام گرفته است.

او در مورد این ژنرال روس و ارتباطش با سپاه قدس گفت: «او کم مانده بود (با مشورت‌هایش) بسیاری از جوانان [ما] را در سوریه به کشتار جمعی دهد... و من هنوز نفهمیده‌ام که چرا سردار بزرگ ما [امیرعلی حاجی‌زاده] باید این مشاوره را اجرایی مى‌کرد؟»

وی همچنین به بی‌اثر بودن حمله «تلافی‌جویانه» سپاه به پایگاه «عـین الاسد» در عراق اشاره کرد و گفت: «می‌بینیم که اندک آسیبی به مقصد هدف‌گیری نرسیده است جز چند ساختمان. باید دید ما برای انتقامی که به صورت مداوم در رسانه‌هایمان از آن صحبت می‌کنند چه دستاوردی جز خون هموطنانمان داشته‌ایم.»

عدالت‌خواه در ادامه سرکوب خونین اعتراض‌های آبان‌ماه سال ۹۸ توسط حکومت را نتیجه «دستپاچگی و تصمیم غلط» شورای عالی امنیت ملی و «حرکت شتابزده» قاسم سلیمانی دانسته و افزود: «وقتی آتش خشم از اسلحه نیرویی که قرار بوده مدافع نظام و مردم باشد، سینه مردم را نشانه برود، همین می‌شود.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش از هزینه گزاف اطلاعاتی جمهوری اسلامی در عملیات‌های برون‌مرزی انتقاد کرد و گفت: «هزینه اطلاعاتی در مورد یمن برای وزارت اطلاعات سالانه به هشت و نیم میلیون دلار می‌رسد. این مبلغ تنها برای کسب اطلاعات و اخبار خرج می‌شود. بعد بیاییم جمع ببندیم ببینیم وقتی بودجه وزارت اطلاعات تنها برای یک کشور این باشد برای کل جهان و داخل کشور به میزانی می‌رسد.»

نامه‌ای برای استعفای خامنه‌ای؛ اعتراض‌های جدیدی در راه است

در ادامه این نشست، علی اصغر میرحجازی، معاون امنیتی-سیاسی دفتر علی خامنه‌ای، از درخواست جمعی از مقامات رده بالای حکومت از رهبر جمهوری اسلامی برای استعفا پرده برداشته و می‌گوید: «نامه نوشتند به این مضمون که شرایط کشور نشان میدهد که حضرت عالی در سعی و تلاش خود جهت تعالی کشور دیگر توان خود را از دست داده‌اند و بهتر است زمینه را برای استعفا و کناره‌گیری از رهبری آماده بفرمایید و در شهر قم به تدریس دروس حوزوی مشغول شوید.»

میرحجازی این افراد را «غیرقابل بازداشت» می‌خواند و می‌گوید آن‌ها «سال‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کرده‌اند و سال‌ها در خدمت نظام بوده اند، اما امروز نظرشان تغییر کرده.»

وی همچنین پیش‌بینی کرد به زودی کشور شاهد دور جدیدی از اعتراض‌ها خواهد بود که «حاصل کار و تفکر عده ای از حامیان نظام است که امروز از نظام کاملا گذشته‌اند.»

 

منبع: گویانیوز

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. 

حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.

 

سایت رسمی نهصت مقاومت ملی ایران

https://www.namironline.info