نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

سایت رسمی N A M I R

صفحه نخست

 

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

زیبا یاری

گزارش ويژه

مرگ مشکوک پارسا ۱۸ ساله و فشار بر خانواده

۸آذر۱۴۰۱ بود که «پارسا [نیما] شفیعی» ۱۸ ساله، وقتی برای دیدن مسابقه فوتبال میان تیم‌های «ایران» و «آمریکا» به هتل «المپیک» شهر «یاسوج» رفته بود، جان داد. درست سه روز پس از آزادی خواهرش از بازداشت. منابع مطلع به «ایران‌وایر» می‌گویند که پارسا پیش از مرگ، چندین‌بار توسط نیروهای لباس شخصی در خیابان بازجویی شده بود و اطلاعات شخصی‌اش را گرفته بودند. خانواده پارسا در جست‌وجو حقیقت و دلیل مرگ فرزندشان، بیش از شش ماه است که پیگیری می‌کنند، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند و از سوی نیروهای امنیتی تحت فشار هستند.

در مراسم خاکسپاری پارسا، نیروهای امنیتی به‌شکل گسترده حضور داشتند.

*   *   *

روایت رنج این خانواده به ۲۷آبان و بازداشت «مهسا شفیقی»، خواهر پارسا برمی‌گردد. مهسا همان شب توسط نیروهای لباس شخصی مسلح در خیابان بازداشت و به زندان «یاسوج» منتقل شد. به او اتهام‌های «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی» وارد کرده‌اند.

سه روز پس از آزادی مهسا، برادرش پارسا، برای مشاهده بازی فوتبال «ایران» و «آمریکا»، به هتل المپیک می‌رود. اما خبر جان‌باختن او را به خانواده‌اش می‌دهند.

یک منبع مطلع به شهروندخبرنگار «ایران‌وایر» می‌گوید که پارسا در حین اعتراضات سراسری در شهر یاسوج، به تجمعات می‌رفت و دیوارنویسی می‌کرد: «یاسوج شهر کوچکی است. در این مسیر یک بار ماموران لباس شخصی پارسا را شناسایی کردند، اما او توانست فرار کند. قبل از آن هم، پارسا بارها توسط لباس شخصی‌ها متوقف شده بود. لباس شخصی‌ها از او درباره هویت او و طایفه‌مان، آدرس، سن و موارد مشابه سوال کرده بودند.»

این شخص که در هتل المپیک پارسا را همراهی می‌کرد، توضیح داد: «پارسا جوان سالم و شادی بود. در حین بازی یک‌‌باره دیدیم دستش را روی قلبش گذاشت، از حال رفت و به بیمارستان منتقل شد.»‌

در آن زمان، بسیاری می‌گفتند که پارسا به‌خاطر باخت ایران در آن بازی سکته کرده است.

اما طبق اطلاع «ایران وایر»، نیروهای لباس شخصی خانواده پارسا را تحت فشار قرار داده بودند که فرزندشان به مرگ طبیعی جان داده است. مساله‌ای که خانواده پارسا شفیعی نپذیرفت.

یک منبع مطلع به شهروندخبرنگار ایران‌وایر گفت: «اینکه می‌گویند پارسا به‌خاطر باخت ایران جانش را از دست داده، خنده‌دار است. پسری که از جمهوری اسلامی بیزار بود و وقتی آمریکا گل زد، ایستاد و شادی کرد، به‌خاطر باخت تیم جمهوری اسلامی سکته کند؟»

شش ماه شده است که پزشکی قانونی جواب مشخصی به خانواده پارسا نداده است و هربار که آن‌ها برای پیگیری پرونده فرزندشان به مراجع مراجعه می‌کنند، پاسخی نمی‌گیرند.

این در حالی است که مراسم خاکسپاری پارسا با حضور تعداد زیادی از ماموران امنیتی و لباس شخصی برگزار شد. این نیروهای امنیتی بنرهای تسلیت را جمع کردند، دستور به پایان مراسم سوگواری دادند و حتی اجازه ندادند که خانواده پارسا، برای وداع آخر صورت فرزند خود را ببینند.

فشار و تهدید بر خانواده شفیعی همچنان ادامه دارد.

پارسا شفیعی متولد ۱۸شهریور۱۳۸۳ در استان «کهگیلویه و بویراحمد» بود که در تاریخ ۸آذر۱۴۰۱، به‌طرز مشکوکی جان خود را از دست داد.

 

منبع: ایران وایر

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. 

حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.

 

سایت رسمی نهصت مقاومت ملی ایران

https://www.namironline.info