نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

سایت رسمی N A M I R

صفحه نخست

 

 

پیام نرگس محمـدی

به همایش "فراموش نمی‌کنیم" در دانشگاه سورین پاریس

علی رحمانی، فرزند نرگس محمـدی پیام مادرش را در دانشگاه سوربن خواند.

 

در چهارمین سالگرد کشته‌شدگان آبان خونین ۹۸ آنچه می‌توان نوشت و یادآوری کرد، تداوم مبارزات و اعتراضات و مقاومت مردم علیه حکومت دینی استبدادی است.

۲۵ آبان ۹۸ من در بند زنان زندان اوین بودم. عمق خشونت، سرکوب و شکنجه معترضان را در ۲ قاب دیدم. جوان گلوله خورده بدحالی را که از بند امنیت زندان اوین به بهداری منتقل شده بود و با ورود ناگهانی چند نفر از بند زنان، مأموران بند امنیت غافلگیر شدند و در ورود دختری ۱۹ ساله پس از بازداشت و بازجویی‌های خشونت‌بار به بند زنان اوین. ما زنان زندانی از ۱ دی در اعتراض به تحصن نشستیم، گرچه پاسخ حکومت سرکوب و تبعید ما شد.

جهان شاهد بود که اعتراضات نه تنها فروکش نکرد که برعکس به دلیل فساد سیستماتیک و تاراج منابع و اموال ملی و سیاست‌های فاجعه‌بار اقتصادی و سرکوب بی‌امان و ویرانگر مخالفان و معترضان سیاسی - اجتماعی - فرهنگی و مدنی و به خطر انداختن حق حیات و زندگی مردم و گسترش ستم و تبعیض علیه زنان، صف مخالفان بیش از پیش گسترش یافت و جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» با عاملیت زنان آگاه ایران رقم خورد.

مردم ایران به دنبال تحقق دموکراسی، آزادی و برابری‌اند و اراده کرده‌اند.

حکومت جمهوری اسلامی مانع اصلی تحقق مطالبات مردم ایران است و گذار از «حکومت دینی استبدادی زن‌ستیز» برای بقاء جامعه امری ضروری و گریزناپذیر است.

اعطای جایزه نوبل صلح پیام روشنی برای مردم ایران بود که جهان هم استبداد دینی را می‌بیند و هم معترضان و مخالفان حکومت را. حقوق بشر به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین آمال و دستاورد بشر مورد توجه جهانیان است و جنبش «زن، زندگی، آزادی» مورد حمایت جهان است.

این نوید بزرگی است.

گرچه من در زندان این پیام را می‌نویسم اما بدانید دیوارهای زندان مانع و دلسردکننده من نیستند. با قلبی سرشار از عشق و امید و سرزندگی راه منتهی به صلح، دموکراسی و آزادی را ادامه خواهم داد و کنار مردم سربلند و ایران باشکوه‌مان خواهم ایستاد.

 

نرگس محمـدی

زندان اوین

آبان ۱۴۰۲

 

 

 

منبع: احترام آزادی

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. 

حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.

 

سایت رسمی نهصت مقاومت ملی ایران

https://www.namironline.info