نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

سایت رسمی N A M I R

صفحه نخست

 

 

بیانیه ی کمیته مرکزی حزب ایران

به مناسبت قتل آرمیتا گراوند

با نام ایران و به نام زن زندگی آزادی

هم‌میهنان،

پس از چندین روز نگرانی آگاهی یافتیم که شوربختانه وضعیت سلامتی آرمیتا گراوند روند امیدوارکننده‌ای نداشته و با وجود تلاش‌های کادر درمانگر بیمارستان فجر ارتش، مرگ مغزی این نوجوان ۱۷ ساله قطعی به نظر می‌رسد. حزب ایران با توجه به سوابق حاکمیت و شواهد موجود، که کذب بودنِ روایت حکومتی را محتمل می‌کند، این رویداد تلخ را به شدت محکوم و سریعاً خواستار شفاف‌سازی کامل و عادلانه درباره علل آن است.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، آرمیتا گراوند، که نهم مهر ماه در قطار شهری تهران بی‌هوش شده بود، قربانی یک خشونت و تبعیض جنسیتی شده است. به گفته‌ی شاهدان عینی او هنگام درگیری کلامی و فیزیکی با یک حجاب‌بان از ناحیه سر دچار آسیب شده است؛ در حالی که مقامات حکومت اسلامی با نفی این روایات، مدعی‌اند که این دختر جوان به دلیل افت فشار خون بی‌هوش و سپس وارد کما شده است و برای اثبات ادعای خود با چندین روز تأخیر و پس از ایجاد فضایی به شدت امنیتی در محل بستری آرمیتا گراوند، ویدئوهای ویرایش‌شده‌ای را منتشر کردند که نشان می‌داد آرمیتا بدون حجاب اجباری وارد مترو شده و چند ثانیه بعد، و بدون نمایش اتفاقات درون قطار شهری، بدن او از واگن خارج می‌شود.

حزب ایران با تأکید بر اصول بین‌المللی حقوق بشر، به ویژه حقِ دانستن واقعیت، حقِ عدالت، حق جبرانِ خسارات و نیز حقِ حفاظت، خواستار تحقیقات مستقل، بازبینی قضایی، و در صورت صحتِ شهادت شاهدانِ عینی، معرفی عوامل، مجازات عاملین و آمرین، پاسخگویی مسئولان و جبران خسارات به خانواده و دوستانِ آسیب‌دیده‌ی آرمیتا می‌باشد. ما همچون گذشته و همیشه خواستار لغو حجاب اجباری و تضمین حق آزادی بیان، عقیده، پوشش و بروز هویت هستیم.

با صدایی رسا اعلام می‌کنیم که هیچ کس نباید رعایت نکردنِ قانون‌های نامشروع و سختگیرانه رژیم حکومت اسلامی را به قیمتِ جان خود پاسخگو باشد. ما از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر خواهان همبستگی، مداخله مسئولانه و همچنین حمایت تمام قد از مبارزات ملی مردم ایران برای دستیابی به حاکمیت قانون و حقوق اساسی خود هستیم.

 

جاوید باد ایران      پیروز باد ملت

تهران - کمیته مرکزی حزب ایران

یکم آبان ماه ۱۴۰۲ خورشیدی

 

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. 

حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.

 

سایت رسمی نهصت مقاومت ملی ایران

https://www.namironline.info