نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

سایت رسمی N A M I R

صفحه نخست

 

 

بیژن اشتری

نقش مخرب گروهای چپ در انقلاب اسلامی ایران

بد نیست گاهی وقت ها یک چیزهایی را یادآوری کرد.حتما درباره تندروی های روزهای اول انقلاب زیاد شنیدید. شمار زیادی از سران حکومت سابق ایران دستگیر، زندانی و تیرباران شدند. البته طبیعت هر انقلابی آمیخته با خشونت است اما خصوصیت انقلاب اسلامی ایران این بود که عناصر چپ گرا، که عمدتا در دو تشکیلات سیاسی حزب توده و چریک های فدایی خلق، در قالب نیروهای اپوزیسیون، فعالیت می کردند، کاسه داغ تر از آش شده و از نظام حاکم(پوزیسیون) می طلبیدند که خون بیشتری بریزد. در مطلبی که از نشریه کار، ارگان چریک های فدایی خلق، برایتان نقل کرده ام این جملات به چشم می خورد: "ما ضمن پشتیبانی کامل از اعدام همه وابستگان به امپریالیسم و رژیم فاسد که حق مسلم خلق ستمکش و زجردیده میهن ماست..."

توجه کردید ؟ نوشته "اعدام همه وابستگان" ...نه بیست تا و سی تا و صد تا بلکه هزاران نفر باید اعدام می شدند تا حق مسلم خلق زحمتکش ایران حاصل شود. و واقعا هم اگر چپ های آن زمان به قدرت می رسیدند همین کار را هم می کردند. همان زمان یک گروه کمونیستی جزوه ای چاپ کرده بود شامل اسامی هشت هزار ساواکی و درخواست دستگیری و نابودی شان را کرده بود. غلامحسین ساعدی در جلسه کانون به انحلال ساواک اعتراض کرده بود چون معتقد بود انحلال به معنای حل شدن شکر در چای است و بجای اینکار ساواکیها را باید نابود کرد تا هیچ اثری از آثارشان باقی نماند. و کودکان احمقی مثل من برای ایشان و رفقایش دست می زدیم و هلهله می کشیدیم.

می خواهم خدمتتون بگویم موقعی که از تندروی های اول انقلاب حرف می زنیم هرگز نباید نقش مخرب گروه های چپ گرای آن زمان و همینطور سازمان مجاهدین را فراموش کنیم. نظام جمهوری اسلامی جدای از اینکه خودش به اندازه کافی انگیزه برای تندروی داشت اما در عین حال مجبور بود برای عقب نماندن از این موج خونخواهی که چپ ها به راه انداخته بودند دست به تندروی بیشتر بزند تا تبلیغات این گروه ها را، که مدام نظام را به سازشکاری در برابر امپریالیسم متهم می کردند، خنثی کند. و عاقبت هم ماجرای تسخیر سفارت آمریکا رخ داد که به نظرم واکنشی بود به همین موج امپریالیسم ستیزی که چپ ها راه انداخته بودند.

خب حالا بفرمائید کدام یک از بقایای چپ ایرانی، که در حال حاضر فعال هستند، این مواضع پدران فکری خود را نقد کرده است؟ شما تمام نشریات و کتاب های کمونیستی اول انقلاب را ببینید حتی یک کلمه هم از دموکراسی و حقوق بشر سخن نگفته شده است، هر چه هست امپریالیسم ستیزی و آمریکاستیزی است. قبلا اینطوری بود حالا هم همینطور است گیریم با کلمات و عبارات تازه. لعنت به جهل و نادانی.

 

منبع: گویانیوز

 

_______________________________________________________________

مقالات منتشر شده الزاما نقطه نظر، بيانگر سياست و اهداف نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران نميباشند. 

حق ويرايش اخبار و مقالات ارسالی برای هیئت تحریریۀ نشریه محفوظ است.

 

سایت رسمی نهصت مقاومت ملی ایران

https://www.namironline.info