نشریۀ اینترنتی نهضت مقاومت ملی ایران

سایت رسمی N A M I R

صفحه نخست

 

 

بنیانگذار دکتر شاپور بختیار
National Movement of the Iranian Resistance
NAMIR

Founded by Shapour Bakhtiar

http://www.namironline.info

 

بیانیه‌ی

نهضت مقاومت ملی ایران

به‌مناسبت

اهداء جایزه‌ی صلح نوبل ۲۰۲۳

به بانو نرگس محمـدی

تقدیم جایزه‌ی صلح نوبل ۲۰۲۳ به بانو نرگس محمـدی رویدادی خجسته و پرمعنی است که ما آن را به برنده‌ی این جایزه، به ملت بزرگ ایران، به زنان دلاور ایرانزمین و به خانواده‌ی این شیرزن کشورمان شادباش می‌گوییم.

پیش از هر چیز باید گفت که این از موارد نادری است که جایزه، برخلاف مواردی که به ناحق داده‌می‌شوند، به شخصیتی داده‌شده که از هر جهت شایستگی دریافت آن را داشته‌است. نرگس محمـدی نه تنها با پیگیری و ایستادگی کم‌نظیرخود در مبارزاتش در راه آزادی و تحمل انواع رنجهای گران برای تحقق هدفهای والای خویش بلکه همچنین با مواضع روشن خود درباره‌ی حقوق بشر و برچیدن حکومت ایدئولوژیک دینی در کشور ما شایستگی چنین افتخاری را به تمام معنی احراز کرده است.

تقدیم این جایزه نه تنها نمایشی بزرگ و پرطنین از ارج بر مبارزات این بانوی مبارز و درک اهمیت مبارزات زنان و مردان کشور ما، بلکه سیلی سخت و دردناکی بر چهره‌ی رژیمی است که همچنان در اسارت ملت ایران و نگهداشتن این شخصیت در بند زندان لجاج می‌ورزد.

نیز می‌باید افزود که در این جایزه در واقع دو جایزه‌ی همزمان نهفته است.

نخست جایزه‌ی نوبل صلح به شخصیتی که بیش از همه مستحق آن بوده و وجودش موجب افتخار یک ملت است. دوم جایزه‌ای در بزرگداشت مبارزات بیمانند زنان و مردان ایران در یکساله‌ای که پس از مرگ ظالمانه‌ی مهسا دختر ایران ملت ما اراده‌ی خلل‌ناپذیرخود برای کسب همه‌ی حقوق پایمال شده‌اش را به بهای فداکاریهای بی‌نظیر به همه‌ی مردم جهان نشان داد. این حقیقتی است که حتی در بیانیه‌ی هیأت داوران نیز با عبارت:

«جایزه‌ی صلح نوبل امسال همچنین پاسداشتی است برای فداکاری‌های صدها هزار نفر که علیه سیاست‌های تبعیض‌آمیز و سرکوب‌گرایانه رژیم مذهبی علیه زنان تظاهرات کردند» بیان گردیده است.

جایزه‌ی همزمان به نرگس محمـدی و به ملت بزرگ ایران: رویدادی از این خجسته تر چه می توانست باشد؟ تنها سقوط خود نظام که این حادثه مقدمه‌ای مبارک بر آن تواند بود.

نهضت مقاومت ملی ایران که از بدو تاسیس خود به ابتکار دکتر شاپور بختیار پس از استقرار جمهوری اسلامی جز در این راه گام  برنداشته، بار دیگر این رویداد خجسته را به خانم محمـدی و ملت ایران صمیمانه شادباش می‌گوید.

 

ایران هرگز نخواهدمرد

نهضت مقاومت ملی  ایران

۱۵ مهرماه ۱۴۰۲

۷ اکتبر ۲۰۲۳